Тема "Музика в кіно".

Пролунав уже дзвінок,
Починається урок.
Побажаю всім натхнення.
За роботу в добрий час!
Поміркуйте
Які фільми привернули вашу увагу саме завдяки музиці?
Які пісні з кінофільмів ви пам’ятаєте?
Чи подобається вам дивитися мюзикли?
Сьогодні неможливо уявити сучасне життя без кіномистецтва. Але зовсім недавно, трохи більш як сто років тому, людство нічого не знало про це диво техніки.
Кіномистецтво — це новий вид синтезу мистецтв, де вже неможливо розділити звук і зображення.
Він органічно поєднує елементи різних видів мистецтва — літератури, театру, музики, живопису, хореографії. Але водночас не замінює і не дублює їх, а переробляє відповідно до особливостей екранної творчості.
Кіно народилося у Франції наприкінці XIX ст. Перші кінострічки тривали лише кілька хвилин і не мали звуку. Це було так зване німе кіно, але таким насправді воно не було, бо гра акторів супроводжувалася музикою.
Для створення певного настрою в кінотеатрі грав музикант-ілюстратор, якого називали тапер (найчастіше це був піаніст, але інколи й цілий оркестр).
Датою народження кінематографу прийнято вважати 28 грудня 1895 року, коли в Парижі на бульварі Капуцинів у приміщенні «Гранд кафе» братами Огюстом і Луї Жаном Люм’єрами було організовано перший у світі публічний кіносеанс.
Однак деякі дослідники історії кіно доводять, що французів на два роки випередив Йосип Андрійович Тимченко, майстер з Одеського університету. Незалежно від братів Люм’єрів він створив прототип кінокамери - кінетоскоп.
У1893 році в Одесі відбувся перший кінопоказ коротких стрічок «Верхогони-кавалеристи» та «Метання списа».
Сюжет про перші кроки кінематографу та його вплив на людей втілено у художньому фільмі «Людина з бульвару Капуцинів».
Головний герой цієї комедійної стрічки містер Фьост (з англ. - перший) щиро вірить, що сеанси «сінематографа» здатні роботи дива й перевиховувати людей, навіть бандитів-ковбоїв.
У чому, на вашу думку, сила впливу на людей мистецтва кіно?
Як ви вважаєте, яка роль музики у фільмах?
Поміркуйте, чи показують у фільмі трагічні події під веселі пісні.
Яку музику ми чуємо, коли у фільмі відбувається втеча героїв чи погоня?
Будь-яку сучасну кінострічку завжди супроводжує музика. Вона звучить з перших кадрів, у титрах, налаштовує глядача на відповідний настрій для сприйняття фільму. Наділяючи героїв індивідуальними музичними характеристиками, можна підкреслити особливості їхньої вдачі та поведінки.
Застосування національних інтонацій здатне перенести глядача в потрібне місце розгортання подій, як наприклад, звучання коломийки у фільмі допомагає уявити атмосферу Карпат («Тіні забутих предків»).
Проте поява української народної пісні в епізоді, знятому в Африці чи Індії, ймовірно викликатиме відчуття штучності. Адже будь-яка музика, що звучить у кінофільмі, повинна відповідати характеру дії на екрані. Але головне - вона повинна вразити, тобто «запасти в душу».
Джон Вільямс — сучасний американський композитор, який народився в Нью-Йорку (1932), виріс у музичному середовищі, в дружній та міцній родині.
В шкільні роки окрім фортепіано юнак опанував трубу, тромбон і кларнет. Він навчався у класичних американських музичних закладах у найвідоміших педагогів США.
Виступав у клубах як джазовий піаніст, тривалий час працював диригентом Бостонського естрадного оркестру, писав музику до численних кінофільмів.
Джон Вільямс став п’ятикратним лауреатом премії «Оскар» (і понад 50 разів номінувався), трикратним премії Огатту за музику до фільмів.
Другий «Оскар» Вільямсу принесла його співпраця з режисером Стівеном Спілбергом у роботі над вельми успішним фільмом «Щелепи» (1975).
Для цього фільму композитор написав неймовірно чарівну музику, яка стала однією з головних дійових осіб фільму і буквально врятувала його від провалу. З того часу двоє митців стали друзями й постійними партнерами.
Музика до фільму «Зоряні війни» (режисер Джордж Лукас) принесла маестро великий успіх, саундтрек до фільму залишається популярним серед любителів кіно музики й донині.
З-поміж інших відомих фільмів, музику до яких написав Джон Вільямс: «Супермен», «Індіана Джонс: у пошуках втраченого ковчега», «Один удома». «Інопланетянин», «Список Шиндлера».
Деякі фільми завдяки музиці Джона Вільямса було врятовано від забуття. Багато саундтреків композитора відірвалися від кінофільму і живуть самостійним концертним життям.
Перегляньте: Джон Вільямс. Саундтрек з кінофільму «Зорянівійни» «Імперський марш»
Національний оркестр України Джон Уільямс John Williams - Марш імперії Зоряні війни Imperial March

Обработка видео...


Перегляньте: Джон Вільямс. Саундтрек з кінофільму «Список Шиндлера»
Schindler's list - John Williams - NL orchestra

Обработка видео...


Перегляньте: Джон Вільямс. Саундтрек з кінофільму «Гаррі Поттер»
«Hedwig`s theme», «Harry Potter», J. Williams

Обработка видео...


Перегляньте: Джон Вільямс. Саундтрек з кінофільму «Зоряні війни»
(з титрами)
Star Wars Intro HD 1080p

Обработка видео...


Перегляньте: Джон Вільямс. Саундтрек з кінофільму «Супермен»
(із кінофрагментами)
Superman • Main Theme • John Williams

Обработка видео...


Сучасні кінофільми часто створюються на основі мюзиклів. Зрозуміло, що значення музики в такому фільмі набагато важливіше, ніж у звичайному.
Пригадайте.
Які музичні фільми ви дивилися? Чи належать вони до мюзиклів?
Які види мистецтв поєднуються в мюзиклі?
Кінофільм «Звуки музики» американського режисера Роберта Уайза (1965) вважається класичним мюзиклом. Автор музики — композитор Річард Роджерс.
За сценарієм події фільму відбуваються в австрійському місті Зальцбурзі. В одній родині військового семеро дітей залишилися без матері.
З появою молодої гувернантки Марії у дім повернулися сміх і радість. Нова вихователька дуже любила музику, гарно співала і складала для дітей пісні. Вони припинили бешкетувати й теж полюбили музику, яка повернула у родину щастя.
Діти разом із Марією розучують жартівливу пісеньку про музичний звукоряд, співають в ансамблі. Отже, музика є «головною дійовою особою» цього кінофільму.
Перегляньте фрагменти з кінофільму «Звуки музики»
Фрагмент з мюзиклу Звуки музики (українською) #musiclessons #звуки #doremi #music #school

Обработка видео...


Розкажіть про свої враження.
Схарактеризуйпісні з мюзиклу (мелодії, ритмічні й тембровіособливості).
Які засоби музичної виразності використав композитор, щоб створити образ щастя?
Яка роль у цьому хореографа?
Музична грамота
Ви вже знаєте, в якому порядку розташовано ноти музичної гами першої октави, скільки нот в кожній октаві.
А тепер треба запам ’ятати, де пишуться ті самі за назвами ноти у другій октаві.
Підпишіть ноти другої октави на нотному стані й покажіть на клавіатурі.
Потренуйтеся складати ребуси з назвами нот, які розмістіть серед літер на нотоносці.
Доміно, помідор, море, камін, дорога, ремесло, фантазер, лялька, таксі, факел, земля, поляна.
Прослухайте: Річард Роджерс. «До-Ре-Мі з мюзиклу «Звуки музики» (Національна оперета України та ансамбль дитячого театру «Мюзік-хол»).
"Do-Re-Mi" з мюзиклу Р. Роджерса "Звуки музики"

Обработка видео...


Виконайте пісню "Зелене слоненя"з пластичним інтонуванням, з інсценізацією (у групі).
"Зелене слоненя" муз. І. Кириліної плюс зі словами

Обработка видео...


Мистецька скарбничка
Кіномистецтво — вид художньої творчості, що сформувався на технічній основі кінематографії, синтез мистецтв — літератури, театру, образотворчого мистецтва і музики.
Мюзикл — музична вистава, в якій на основі літературного сюжету поєднуються виражальні можливості музичного, хореографічного, драматичного та оперного мистецтв.
Саундтрек (англ. soundtrack, розм. — звукова доріжка) — музичне оформлення будь-якого матеріалу, наприклад, кінофільму, мульфільму, мюзиклу, телепередачі, комп’ютерної гри, книги.
Тапер — музикант, зазвичай піаніст, який супроводжував своїм виконанням танці на вечорах, балах, згодом - німі фільми.
Узагальнюємо, аргументуємо, систематизуємо.
Як поєдналися види мистецтв у кінематографі? Яка у ньому роль музики?
Пригадайте дитячі музичні фільми, які ви дивилися останнім часом. У якому з них музика найбільше сподобалася і запам’яталася? До якого виду кіно належать ці фільми?
Порівняйте мюзикл з оперою і балетом, визначте спільне і відмінне.
Самостійне дослідження, медіапошук.
Складіть музичну історію (сторітелінг), яка стане основою сценарію комічного фільму «Тріо чи квартет?» за поданою ілюстрацією.
Щоб зрозуміти роль музики у кіно проведіть невеличкий експеримент: вимкніть звук і перегляньте спочатку деякі фрагменти, як у німому кіно. Потім зробіть те саме зі звуком. Так ви зможете краще відчути, як музика змінює сприймання твору.